Selamat datang ke Shaklee, sebuah syarikat yang berlandaskan falsafah dalam menawarkan produk mesra alam dan kesihatan yang baik. Shaklee selaras dan patuh pada prinsip yang telah dibina oleh pengasasnya, Dr Forrest C Shaklee.
Visi yang diilhamkan oleh Dr. Shaklee masih diteruskan melalui matlamat syarikat dengan menghasilkan produk berkualiti dan semula jadi yang menyokong kesihatan alam sejagat.
Dengan
prinsip asas ini, Dr. Shaklee telah mencipta syarikat yang bertujuan
untuk mencipta kehidupan yang lebih sihat. Beliau telah menghabiskan
masanya dengan mencipta syarikat berlandaskan naluri yang dicipta untuk
mempertingkatkan kehidupan setiap insan yang ditemui dan dipandu oleh
satu prinsip utama “Berikan yang terbaik kepada setiap insan sebagaimana
anda ingin diperlakukan oleh mereka”
Dengan matlamat untuk menjadi peneraju dunia dalam produk kesihatan dan kesejahteraan kehidupan, Shaklee sangat berdedikasi untuk terus menyumbang dalam produk inovasi, kecemerlangan sains. | ||
Jutaan
insan telah bertukar kepada produk nutrisi Shaklee sebagai salah satu
tahap kualiti kehidupan dan Shaklee merasa bangga dapat mengeluarkan
dan menjual produk terbaik seumpamanya.
Pada 2004, Ripplewood Holdings LLC dan Activated Holdings LLC telah mengambil alih perniagaan Shaklee di seluruh dunia oleh Yamanouchi Pharmaceutical Co. Ltd. Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.
Pada 2004, Ripplewood Holdings LLC dan Activated Holdings LLC telah mengambil alih perniagaan Shaklee di seluruh dunia oleh Yamanouchi Pharmaceutical Co. Ltd. Shaklee merupakan pengeluar dan pengedar ulung nutrisi, penjagaan peribadi, penjagaan rumah dan produk rawatan udara termasuk 45 paten di seluruh dunia.
Apa
jua yang anda perlukan, kami harap anda dan keluarga tersayang anda
akan seronok menikmati kehidupan yang lebih sihat melalui produk dan
peluang yang ditawarkan oleh Shaklee.
Shaklee Corporation
Shaklee Corporation merupakan sebuah syarikat nutrisi
semulajadi No. 1 di Amerika Syarikat dan menjadi sejarah kebanggaan
selama lebih 50 tahun sebagai peneraju dalam sejarah kesihatan dan
isu-isu alam sekitar. Dr Forrest C SHAKLEE memulakan syarikat dengan
komitmen terhadap produk bagi meningkatkan kesihatan tanpa mencemarkan
alam sekitar dengan mengasaskan syarikatnya pada 1956. Kategori produk
syarikatnya terdiri daripada suplemen, produk pembersihan rumah, udara
dan air penuras serta produk kecantikan dan penjagaan kulit yang
menggabungkan keaslian dan sains yang terbaik.
Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah menjadi pembekal terunggul dari segi mutu produk, nutrisi dan produk penjagaan peribadi yang tulen, produk keperluan rumah yang mesra alam dan sistem rawatan air serta udara yang terkini. Jenama Shaklee sinonim dengan kualiti yang tinggi dan kemujaraban, mewakili satu daripada jenama terkenal dalam pemakanan tambahan dan industri-industri jualan langsung. Pelanggan dan pengedar setia telah memberi sokongan padu terhadap syarikat selama lebih 50 tahun lepas. Dengan satu portfolio produk yang kukuh, di samping lebih 48 paten dan bakal paten di seluruh dunia, Shaklee beroperasi di Kanada, Jepun, Malaysia, Mexico, China dan Amerika Syarikat dan mempunyai lebih 700,000 orang ahli di seluruh dunia. Produk Shaklee mencerminkan komitmen syarikat bagi kualiti tertinggi, perkhidmatan dan kepuasan pelanggan, disokong oleh satu jaminan iaitu Jaminan 100% Shaklee.
Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah menjadi pembekal terunggul dari segi mutu produk, nutrisi dan produk penjagaan peribadi yang tulen, produk keperluan rumah yang mesra alam dan sistem rawatan air serta udara yang terkini. Jenama Shaklee sinonim dengan kualiti yang tinggi dan kemujaraban, mewakili satu daripada jenama terkenal dalam pemakanan tambahan dan industri-industri jualan langsung. Pelanggan dan pengedar setia telah memberi sokongan padu terhadap syarikat selama lebih 50 tahun lepas. Dengan satu portfolio produk yang kukuh, di samping lebih 48 paten dan bakal paten di seluruh dunia, Shaklee beroperasi di Kanada, Jepun, Malaysia, Mexico, China dan Amerika Syarikat dan mempunyai lebih 700,000 orang ahli di seluruh dunia. Produk Shaklee mencerminkan komitmen syarikat bagi kualiti tertinggi, perkhidmatan dan kepuasan pelanggan, disokong oleh satu jaminan iaitu Jaminan 100% Shaklee.
Shaklee
mempunyai sejarah pengawasan alam sekitar dan aktivisme yang hebat.
Shaklee telah aktif dalam bidang isu pemanasan global semenjak 1986
apabila syarikat itu membiayai satu projek penyelidikan terhadap Artik
dengan penjelajah Will Steger untuk mengukur kesan pemanasan global pada
puncak ais serta ekspidisi penyelidikan pada 1989 dan 1996 untuk
mengukur pecutan meleburkan puncak ais. Komitmen kukuhnya yang
berterusan bagi isu pemanasan global, maka dalam tahun 1989 Shaklee
membantu Yayasan Sir Edmund Hillary’s American Himalayan menanam
sebanyak satu juta pokok di Nepal. Pada tahun 2000 pula Shaklee telah
mengambil langkah-langkah bagi mengimbangi pengeluaran CO², dengan
objektif mempunyai impak bersih sifar pada pemanasan global. Hasilnya
Shaklee menjadi syarikat pertama di Amerika Syarikat yang diiktiraf
Climate Neutral™ dengan melabur dalam projek pengurangan bahan api fosil
dalam merancang pengurangan jumlah CO² yang dihasilkan oleh syarikat.
Pada tahun 2002 Shaklee menerima U.S. EPA’s International Climate
Protection Award serta Environmental Stewardship International Award
daripada Social Accountability International dalam menerajui isu
pemanasan global.
|
Isu
alam sekitar amat dititikberatkan terutama dalam pengeluaran produk
keperluan rumah syarikat. Pada tahun 1960 Shaklee membangun dan
memperkenalkan Pencuci Organik Pekat Basic-H®, satu daripada produk
keperluan kebersihan rumah yang pertama. Pada tahun 2004, sebagai tanda
Hari Bumi 2005, Shaklee menderma dari hasil jualan Basic-H kepada
Green Belt Movement, iaitu sebuah akar umbi organisasi bukan kerajaan
yang diasaskan pada 1977 oleh Prof. Wangari Maathai, Nobel Peace Prize
Laureate 2004, yang telah bekerja dalam penjagaan alam sekitar dan
pembangunan masyarakat di Kenya selama lebih 25 tahun.
Sebagai
penghormatan untuk ulangtahun Shaklee yang ke-50, pada Hari Bumi 2006
Shaklee telah melancarkan kempen persekitaran sejagatnya bagi menangani
isu pemanasan global - Satu Juta Pokok. Satu juta Impian™.
Kecemerlangan dalam Nobel Peace Laureate Prof Wangari Maathai dan
Green Belt Movement, Pengedar Shaklee merentasi Amerika Utara telah
mengadakan upacara menanam pokok terancang dalam komuniti-komuniti
tempatan mereka dengan menanam satu juta pokok bagi membantu
menimbulkan kesedaran pemanasan global dan mengimbangi pengeluaran CO².
Sebagai sebahagian daripada kempen, Shaklee menderma $100,000 untuk
Pergerakan Kawasan Hijau untuk menanam satu juta pokok di Kenya.
0 comments:
Post a Comment